فروشگاه اینترنتی صدابرداران

صدابرداران، فروشگاه اینترنتی تجهیزات تخصصی استودیو موسیقی، سینمایی و تجهیزات آکوستیک

فروشگاه اینترنتی صدابرداران

صدابرداران، فروشگاه اینترنتی تجهیزات تخصصی استودیو موسیقی، سینمایی و تجهیزات آکوستیک

صدابرداران، فروشگاه اینترنتی تجهیزات تخصصی استودیو موسیقی، سینمایی و تجهیزات آکوستیک

پیوندها

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مبانی موسیقی در صدابرداری

۱-برداشت صدا: وکال را بدون هیچگونه افکت و به صورت Flat رکورد کنید. ( قبل از رکورد با توجه به جنس صدای خواننده شاید لازم باشد میکروفن را جابجاکنید تا مناسبترین نقطه را برای بهترین رکورد پیدا کنید.
۲-حذف فرکانسهای غیر مفید و مضر: پس از رکورد صحیح وکال همه فرکانس های زیر۱۰۰ هرتز و بالای ۱۵۰۰۰هرتز را Roll Off (قطع فرکانسهای ناحیه با شیب تند ) کنید.
۳-اکوآلایز کردن: برای گرمتر شدن صدا بایستی برخی فرکانسها را تقویت کنید:
۳a.برای خواننده مرد: فرکانس ۱۶۰ هرتز را بین ۲ تا ۴دسی بل تقویت کنید.
۳b. برای خواننده زن: فرکانس ۳۲۰ هرتز را بین ۲ تا ۴ دسی بل تقویت کنید.

۳c. اگر صدای وکال را با میکروفن مناسب و دراتاق سکوت برداشت کرده اید و دارایHiss (نویز سفید) نیست افزایش مختصری در محدوده ۷ تا ۸ کیلو هرتزباعث شفافیت بیشتر صدا خواهد شد.
۳d.در منطقه Mid Range یعنی فرکانسهای بین ۸۰۰ تا ۵ کیلوهرتز تراکم فرکانسهای مهم و حساس در صداست و دستکاری کردن فرکانسها بایستی به نرمی و با دامنه کم انجام بشه چون تغییر ناشیانه موجب تغییر جنس صدا میشه که شاید همیشه مطلوب نباشه. اما دست کاری صحیح این منطقه می تونه حس زیبایی به وکال بده اما توصیه میشه که با پهنای باند نازک این کار رو انجام بدین.
۴-کامپرس کردن: پس ازاکولایز یک کمپرسور نرم بر روی وکال اعمال کنید. توضیح اینکه چون کار کامپرسور تقویت سطح صداهای ضعیف و تضعیف سطح صداهای بیش از حد بلند است تنظیم آستانه تقویت و آستانه تضعیف و همچنین شیب تقویت و تضعیف آن بسیار مهم است و خود من در اولین تجربه ها با اعمال کامپرسور باعث تغییر محسوس (نامطلوب) در صدای وکال میشدم.
۵-اعمال ریورب : آخرین مرحله است و همه آنرا میشناسند فقط مواظب باشید که تکرار زیاد با حجم زیاد برای سخنرانی به کار میره !!!! سعی کنید در استفاده از ریورب محتاط باشید.
انجام مراحل بالا در تمام کارها تقریبا اجباری است اما ممکن است هر سبکی افکتهای خاصی به وکال اعمال بشه.
نکته مهم دیگر اینکه شما در تصمیم گیری برای تنظیم اکوآلایزرها به صدایی می شنوید اعتماد میکنید پس مطمئن شوید که صدا را با مانیتور مناسب (Flat) میشنوید وگرنه بلایی که بر سر وکال میآورید جبران ناپذیر است.

* اصول ضبط لیدوکال با بک وکال کاملا متفاوته … برخلاف ضبط صدای بسیاری از سازها که مهندس صدا رو وادار به حرکت دادن مایکروفون بهمراه استند میکنه ضبط وکال از اصول خاص و خشکی تبعیت میکنه … در این پارت خود مایکروفون جایگاه ثابتی نسبت به سورس داره اما این دیافراگمه که بسته به خط وکال و ژانر موسیقی با تغییر زاویه و گاه کمی موقعیت عمودی نسبت به دهان مورد تنظیم قرار میگیره … در مورد سازها چون هربخش از ساز صدای خاصی رو تقدیم شنونده میکنه مایکروفون گذاری متفاوته … بطور مثال صدای گیتار در قسمت بریج و صدل با قسمت ساندهول و قسمت فرت بورد کاملا رنگهای متفاوتی رو ارائه میکنه … ولی در مورد وکال چون منبع صوت دهان هست و خصوصیات رزونانسی ساز رو نداره نیاز به جابجایی استند نیست . تنها برمبنای کپسول بکار رفته در مایکروفون باید فاصله پیشنهادی کمپانی رو از کپسول رعایت کرد که این فاصله بسته به انتخاب هریک از الگوهای قطبیت میکروفون متغیره . بطور مثال اگر در سبک راک خواننده پامپینگ بسیاری داشته باشه و مایکروفون تحمل SPL بالایی رو نداشته باشه دیافراگم حتی تا مقابل چشم خواننده بالا میاد و بعد یک زاویه ۴۵ درجه میگیره و این در حالیه که ۳۰ سانت فاصله دهان تا دیافراگم رعایت شده .

* نکته بعدی در مورد cut off کردن فرکانسهاست . پیشنهاد من بر مبنای اصول علمی اینه که اگه میکروفون شما فیلتر HPF داره حتما هنگام ضبط ازش استفاده کنین و اونو روی ۸۰Hz بذارین تا رامبلها همراه وکال ضبط نشن و توازن فرکانسی رو تحت تاثیر قرار ندن … این امنیت بالاتری رو برای خط وکال نسبت به ایکوالایز و cut off بعد از ضبط وکال بهمراه میاره … در هنگام استفاده از تجهیزات حرفه ای آنالوگ برای ضبط وکال بطور مثال مایکروفون Neumann M149 Tube و چنل استیریپ AVALON vt-737sp با استفاده از الگوی Shelve اضافه کردن دوسه db در ۱۵KHz و بعد اعمال پراسس داینامیک De’ESS بروی حدود ۸KHz میتونین صدایی نرم اما با جزئیات بالا داشته باشین که بدور از هر هارشنسی هستش .

* هنگام نزدیک شدن به محدوده فرکانسی ۱۶۰Hz بشدت مراقب اینترفر فرکانسی با هارمونیکهای نتهای باس باشین و همین طور هنگام کار در محدوده خطر ۲۰۰~۴۰۰ هرتز بشدت مادینس شدن صدا رو کنترل کنین … اگه مانیتور حرفه ای ندارین حتما از یک اسپکترام انالایزر هنگام ایکوالایز کردن استفاده کنین … جایی که گوش شک داره از چشم در میکس استفاده کنین .

* در صورت داشتن نویز سفید حتما از یک دینویزر استفاده کنین و بعد برای جبران از پردازنده داینامیک Exciter بهره بگیرید .

* کامپرس با ریت پایین یک اصل درسته اما در ضبط وکال سبکهایی مثل متال گاه مجبور میشین اینقدر ریت رو بالا ببرین که کار از کامپرس گذشته و به لیمیت میرسه . دقت داشته باشین که پردازش وکال نسبت به کل موزیک صورت میگیره و سازهای اصلی رو نباید فدای وکال کرد . گاه صدای وکالی که به تنهایی نامناسب شنیده میشه وقتی در دل موسیقی قرار میگیره تحسین همه رو نسبت به پردازش هنرمندانه مهندس میکس برانگیخته میکنه . ولی اصل همونه … ریت پایین هنگام ضبط !

ریورب عنصر حیات بخش صداهایی که Close Miking ضبط شدن … همون قدر که میتونه حیات بخش باشه میتونه با استفاده ناصحیح شیرازه میکس رو از هم بپاشه … عدم داشتن علم و تسلط کافی بروی دانش Audio Reverbration میتونه فضای هر میکسی رو به سیرک تبدیل کنه ! جالبه بدونین در بسیاری از سبکهای موسیقی بر خلاف باور عمومی اصلا هیچ ریوربی روی وکال اعمال نمیشه … و باز جالبه بدونین در ذهن بسیاری از صدابرداران نامی جهان واژه ریورب جای خودش رو به امبینت داده . خلق فضا و عمق در موسیقی و تسلط به مبحث انعکاس چیزی فراتر از کلیک بروی preset یک پلاگین و send کردن صداها به اون باسه . اگه اهورامزدا بخواد بزودی مطالب آموزشی بسیار حرفه ای و جامعی رو پس از ترجمه و تایپ در این زمینه تقدیم عزیزان میکنم . البته اگه این پروژه های سنگین استودیویی امون بدن !

grafik-982-gui-123-audio-music-lab-2017-premium-en صدابرداری اصطلاحات صدابرداری grafik 982 gui 123 audio music lab 2017 premium enصدابرداری و اصطلاحات

هام hum : صدایی که اصطلاحآ به آن (( هوا )) می گویند که به دلیل پایین بودن کیفیت ابزارهای صدابرداری به وجود می آید. البته هام می‌تواند کاربرد آمبیانس را هم داشته باشد. یعنی همیشه به عنوان یک صدای مزاحم خوانده نمی‌شود

نویز Noise : صدای (( ویز )) که در صورت وجود اشکال در یکی از لوازم صدابرداری شنیده می شود.

آمبیانس Ambience : صدای محیط. مثلا وقتی در خیابان قرار از صدا ضبط کنید. صدای ماشین‌ها و تمامی صداهایی که محیط را در برگرفته آمبیانس به حساب می‌آید.

ولوم میتر Volume Meter : هر وسیله ای که میزان بلندی صدا را نشان می دهد (منظور رقص نور نیست). در برنامه های مونتاژ قسمتی وجو دارد که موقع پخش صدا، با تغییر رنگ، مقدار بلندی صدا را نمایش میدهد.

دیستورت Distorted (صدای خراب): صدایی که بیش از اندازه قوی باشد و باعث شود نمایشگر میتر به آخرین درجه برسد. اولین شرط صدای خوب دیستورت نبودن آن است. وقتی صدایی دیستورت شود اصطلاحا به خر خر می‌افتد. برای درک این اصطلاح کافیست موسیقی‌ای پلی کنید و بعد صدای آنرا تا انتها بالا ببرید. وقتی اسپیکرتان توانایی پخش تمامی فرکانس ها را در آن ولوم مشخص نداشته باشد صدای موسیقی به صورت شفاف پخش نمی شود یعنی دیستورت می شود.

لول (Level) گیری: تنظیم قدرت صدا به نحوی که صدا دیستورت نباشد.
معمولا لول صدا را بر روی -۱۲ دیسیبل تنظیم می کنند(چه صدابرداران در سر صحنه و چه تدوینگر یا صداگذار هنگام گرفتن خروجی فیلم). معمولا صدا وقتی از ۰ دیسیبل به بالا می رود دیستورت می شود.

صدای مونو Mono : سیستم صدای یک باند که نسبتآ قدیمی است و بیشتر برای ضبط صداهای طبیعی (غیر از موسیقی و استودیویی) استفاده می شود مانند صدای انسان.

صدای استریو Stereo : سیستم صدای دو باند (باند چپ و راست) که تقریباً همه دستگاه ها با آن سازگاری دارند و در حال حاضر پرکاربردترین سیستم صوتی می باشد. در این سیستم هر کدام از باندها می توانند جدا کار کنند. به عنوان مثال یکی از آنها موسیقی پخش کند و دیگری صدای خواننده را. باندهای چپ و راست دقیقاً مثل هم هستند و فقط از لحاظ مکانی با هم فرق می کنند.

باند میکس Mix Channel : همان صدای استریو هست با این تفاوت که صدای هر دو باند یکی است.

گفتار Narration commentary : صدایی که روی تصویر و صحنه فیلم می آید (و گوینده اش دیده نمیشود) و صحنه را همراهی میکند. گفتار ممکن است شرح خود صحنه باشد و یا ربطی به تصویری که می بینیم نداشته باشد و موضوع دیگری غیراز واقعه روی پرده را بیان کند. به این اصطلاح «Voice-over» نیز گفته میشود.

صدای مستقیم Direct sound : صدای سرصحنه، صدابرداری از صحنه در حین و مقارن با فیلمبرداری.
به اصطلاح در سینمای صدای شاهد هم بدان می گویند.

صدای مغناطیسی Magnetic sound : صدایی که بر نوار مغناطیسی ضبط شده باشد مثل نوار ضبط صوت. موقع فیلمبرداری، صدا (شامل گفتگوها و سروصداها) جداگانه بر نوار ضبط میشود. این نوار بعداً با نوار موسیقی ترکیب (mix) میشود و در دستگاه «ترکیب کننده» (mixer) به صورت یک نوار تصویری، بر حاشیه فیلم ضبط میگردد و صورت صدای اپتیک را به خود می گیرد. در مواردی یک حاشیه و مغزی باریک نوار مغناطیسی در کناره ی فیلم میدهند و صدا بر این حاشیه ضبط میگردد.

سروصداهای متفرقه Sound Effects : تمام صداهای فیلم به جز گفتگوها و موسیقی،سروصداهای مختلف (صدای پا،موتور اتومبیل، ریزش آب، غرش هواپیما و غیره).

بوم Boom : دسته بلندی که میکروفن صدابرداری را موقع فیلمبرداری بر سر آن نصب می کنند و خارج از حوزه دید دوربین بالای سر هنرپیشه ها نگاه میدارند و همراه با حرکت آنان این طرف و آنطرف میبرند.

rain coat رین کت: همان پارچه پشمی هست که روی میکروفنی که بر بوم نصب شده قرار می گیرد و از برخورد باران با میکزوفن جلوگیری می کند . همچنین صدای باد و هام های اضافی را می‌گیرد.

گردآورنده : تیم تحقیقاتی صدابرداران

  • عطا رضایی
  • ۰
  • ۰

 تیم تحقیقاتی صدابرداران امروز به بررسی نوع خاصی از میکروفون به نام Rode NT3 می پردازد در ادامه مشخصات این محصول و تصاویر مربوط به این میکروفونمشاهده می گردد.

NT3 تعریف یک اسب بارکش استودیو است! این میکروفون با ارائه بهترین صدا با جزییات کامل می تواند صدای خواننده و ساز را دریافت نماید. این  محصول برای استودیو، صحنه و محل کارطراحی شده است و مناسب سازهای درامز، پرکاشن، گیتار آکوستیک، آمپر گیتار، پیانو و سازهای آکوستیک طراحی شده است

برخی ویژگی های این میکروفون

میکروفون NT3 طراحی و ساخته شده در استرالیا.

-کندانسور واقعی خارجی ۳/۴ “کپسول

-عملیات قدرت دوگانه

-بدنه فلزی با دوام

-خروجی ترانس

-نصب کپسول داخلی جهت شوک

-پاسخ فرکانس کامل

rode مشخصه های میکروفون Rode NT3                                   2

مشخصات:

-تبدیل امپدانس الکترونیک JFET فعال با بافر خروجی دو قطبی

-کپسول ۰٫۷۵ “

-الگوی قطبی Cardioid

-محدوده فرکانس ورودی ۲۰Hz – 20KHZ

-امپدانس خروجی ۲۰۰Ω

-حداکثر SPL 140dB SPL (@ 1KHZ، ۱٪ THD به بار ۱KΩ)

-حداکثر خروجی  ۹٫۵mV

-حساسیت -۳۹٫۰dB RE 1 ولت / پاسکال (۱۲٫۰۰mV @ 94 دسی بل SPL) +/- 2 دسی بل @ ۱KHZ

-قدرت ۹V باتری + ۱۲V قدرت فانتوم قدرت + ۲۴V فانتوم + ۴۸V قدرت فانتوم

-وزن ۳۷۱٫۰۰gm

-ابعاد ۲۰۶٫۰۰mmH ایکس ۳۲٫۰۰mmW ایکس ۳۲٫۰۰mmD

-خروجی XLR

 

نمودار فرکانسی میکروفون Rode NT3 

ww rode مشخصه های میکروفون Rode NT3 ww

گردآورنده:تیم تحقیقاتی صـــــــــدابرداران

لوگو صدابرداران4 rode مشخصه های میکروفون Rode NT3                              4 1

  • عطا رضایی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله تیم تحقیقاتی صدابرداران قصد دارد میکروفون NEUMANNN KMS 104 را معرفی و بررسی نماید. نظراتتون رو در مورد تجربه کار با این محصول با ما در میان بگذارید.

ویژگی های کلی این محصول:

-شفافیت عالی برای خواننده / سخنرانی
-الگوی قطبی کاردیود / Supercardioid با رد بازخورد بسیار عالی
-بدون رنگ خارج از محور
-خروجی ترانس
-محافظ پاپ
-مجموعه ای شامل گیره و پایه

میکروفن،میکروفون1 حساسیت میکروفونی برای خواننده ها NEUMANN KMS 104                                 1

-برای آواز و سخنرانی در استیج

میکروفون گوینده رادیو و تلویزیون / دوبله

-نمایش تعاملی از نمودار

میکروفن،میکروفون3 حساسیت میکروفونی برای خواننده ها NEUMANN KMS 104                                 3

-محدوده فرکانس  این میکروفون ۲۰ هرتز … ۲۰ کیلو هرتز
-حساسیت در ۱ کیلوهرتز را به ۱ kohm 4.5 میلی ولت / PA

-مقدار امپدانس ۵۰ اهم
-مقدار امپدانس بار ۱ kohms

-تراز معادل صدا، CCIR1) 28 دسی بل
-تراز معادل صدا، A-weighted1) 18 دسی بل-A

-نسبت سیگنال به نویز، CCIR1) (REL. 94 دسی بل SPL) 66 دسی بل
-نسبت سیگنال به نویز، A-weighted1) (REL. 94 دسی بل SPL) 76 دسی بل

-حداکثر SPL برای THD 0.5٪ ۲) ۱۵۰ دسی بل
-حداکثر ولتاژ خروجی ۱۲ DBU

-ولتاژ تغذیه (P48، IEC 1938) 48 ± ۴ V V

-مصرف فعلی (P48، IEC 1938) 3.5 میلی آمپر

وزن تقریبا. ۳۰۰ گرم
قطر ۴۸ میلی متر
طول ۱۸۰ میلی متر

میکروفن،میکروفون4 حساسیت میکروفونی برای خواننده ها NEUMANN KMS 104                                 4

نمودار فرکانسی میکروفون:

میکروفن،میکروفون6 حساسیت میکروفونی برای خواننده ها NEUMANN KMS 104                                 6

گردآوری: تیم تحقیقاتی صـــــدابرداران

  • عطا رضایی
  • ۰
  • ۰

   تیم تحقیقاتی مجموعه صدابرداران در این مقاله سعی دارد شما را با تاریخچه انواع میکروفن و برخی مدل های میکرفون آشنا نماید.

       نام اصلی و قدیمی میکروفن با نام مستعار یا مایک (/ maɪk /)، [۱] است که صدا را توسط برق یا سنسور به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. مبدل الکترومغناطیسی سیگنال صوتی به سیگنال های الکتریکی را تسهیل میکند. میکروفن در بسیاری از وسایل مانند: تلفنها، سمعک، سیستم های آدرس های عمومی برای سالن های کنسرت و مراسم عمومی، تولید تصاویر متحرک، و مهندسی صوتی ضبط شده،رادیو و تلویزیون، و در کامپیوتر برای ضبط صدا، تشخیص گفتار استفاده میشود.

 

akg c214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون                               1

      اکثر میکروفن های امروز با استفاده از القای الکترومغناطیسی (میکروفن پویا)، تغییر ظرفیت خازنی (میکروفن کندانسور) و یا پیزوالکتریک (میکروفن پیزوالکتریک) برای تولید یک سیگنال الکتریکی از تغییرات فشار هوا و ….بهره می برد.. میکروفن به طور معمول نیاز به یک پیش تقویت کننده دارد.که این امر باعث بیشتر شدن و قوی تر شدن صدای سخنران یا خواننده میشود.

تاریخچه

     به منظور صحبت با تعداد زیاد مردم بود که، باعث تمایل به افزایش حجم صدا بود. اولین دستگاه شناخته شده برای رسیدن به این بر میگردد به ۶۰۰ قبل از میلاد با اختراع ماسک با دهانه بزرگ برای دهان طراحی شده  بود که برای بیشتر شدن صدا درآمفی تئاترها استفاده می شد.

     مخترع آلمانی یوهان فیلیپ رایس اوایل یک فرستنده صدا که یک نوار فلزی متصل به غشاء ارتعاشی فعلی بود، در یک محلول اسیدی به یک میله رسانا متصل شده بود.این سیستم، به هر حال، به یک کیفیت صدای بسیار ضعیف رسیده بود. که نتایج بهتر از این امر، باطراحی در تلفن اسکاتلندی آمریکایی الکساندر گراهام بل در سال۱۸۷۶ به دست آمد..

David_Edward_Hughes akg c214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون David Edward Hughesدیوید ادوارد هیوز مخترع یک میکروفن کربنی در سال ۱۸۷۰

      اولین میکروفونی که صدای تلفن را فعال نمود میکروفن کربنی بود. این امر به طور مستقل توسط دیوید ادوارد هیوز در انگلستان و امیل برلینر و توماس ادیسون در ایالات متحده توسعه داده شد. اگر چه ادیسون، اول ثبت اختراع خود را (پس از یک دعوای حقوقی طولانی) در اواسط سال ۱۸۷۷ انجام داد، هیوز دستگاه کار خود را در مقابل بسیاری از شاهدان چند سال پیش نشان داده بود.

     میکروفون کربن نمونه مستقیم از میکروفون های امروز است و در توسعه تلفن، رادیو و تلویزیون و لوازم ضبط حیاتی بود و تاثیر بسیاری داشت. توماس ادیسونمیکروفون کربن به فرستنده، خود را از سال ۱۸۸۶ در اولین پخش رادیویی به کار گرفته شد، استفاده شده در کاخ اپرای متروپولیتن نیویورک در سال ۱۹۱۰٫ همچنین در سال ۱۹۲۳، میکروفون روبان، معرفی شد که یکی دیگر از نوع الکترومغناطیسی، که گفته می شود هری F. اولسون، که اساسا مهندسی معکوس یک سخنران روبان توسعه یافته اند.

      در طول نیمه دوم قرن ۲۰، توسعه به سرعت توسط برادران Shure با آوردن SM57 پیشرفته. به همراه Milab در سال ۱۹۹۹ با DM-1001 دیجیتال بنیان گذاری شد. آخرین تحولات و تحقیقات شامل استفاده از فیبر نوری، لیزر بود.

 

تصاویر انواع میکروفون ها

akg c214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون                               8

 

akg c214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون                               2

 

akg c214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون                               3

 

akg c214 تاریخچه و مدل های قدیمی میکروفون                               7

 

 

روش جلوگیری از باد: یک روش کاهش اثر و تاثیر  باد در میکروفون را  فراهم می کند.برای این کار از کلاهکی بر روی میکروفون استفاده میشود.

پوشش های مختلف برای میکروفون

     مواد یا جنس آنها از پارچه یا فوم، طراحی شده است به یک امپدانس صوتی قابل توجه است. ذره سرعت تغییرات نسبتا کم فشار هوا که امواج صوتی را تشکیل می دهند با این روش می توانید این صداها را  به حداقل برسانید.

پارچه یا فوم که باعث جلوگیری از صدای زیاد باد میشود.بهتر است کروی باشد تا باد را از کناره های خود رد کرده و صدای کمتری از باد به میکروفن منتقل شود.

 

گردآوری: تیم تحقیقاتی مجموعه صــــدابرداران

  • عطا رضایی
  • ۰
  • ۰

امروز گروه تحقیقاتی صدابرداران قصد دارد تا شما را با یکی از خاص ترین میکروفن های صدابرداری نقطه ای آشنا کند.

     اگر به دنبال یک میکروفن حرفه ای برای ضبط صدای نقطه ای هستید دیگر نگران نباشید چون ما محصولی جدید را معرفی خواهیم کرد که در این عرصه از پیشگامان صدابرداری نقطه ای است. RODE – BOOMPOLE یکی از حرفه ای ترین میکروفن ها برای صدابرداری از نقاط خاص می باشد. این میکروفن بیشتر در صنایع سینمایی وضبط صدای نقطه ای استفاده می شود.

میکروفن میکروفن rode میکروفن RODE - BOOMPOLE

      برای مثال ممکن است شما بخواهید از صدای چه چه یک پرنده صدا بگیرید که در این صورت این میکروفن یکی از بهترین انتخاب ها برای شما است و میتوانید نهایت استفاده را ببرید.

RODE – BOOMPOLE با بدنه آلومینیومی حرفه و سبک قابلیت نصب روی دوربین و نقاط دیگر را دارد.

از ویژگی های این میکروفن میتوان  :

-ساخت و ساز آلومینیومی با وزن بسیار سبک

-کمپرس صدای سیستم فوق العاده صاف  و حرفه ای

-خروجی صدای فلت و صاف

-یکی از پر دقت ترین میکروفن های نقطه ای Boompole

-دقت بالا در ضبط نقطه ای تمامی اصوات

-امکان نصب انواع ابر های میکروفن بر حسب موقعیت

-دارای گیره های حرفه ای برای نصب در هر مکان

-قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه

-کیفیت حرفه ای و منحصر به فرد

-پیشنهاد شده توسط حرفه ای ترین ها

میکروفن-3 میکروفن rode میکروفن RODE - BOOMPOLE                3

گردآوری انحصاری :

گروه تحقیقات مجموعه صدابرداران

  • عطا رضایی
  • ۰
  • ۰

با سلام خدمت همراهان همیشگی صدابرداران، امروز قصد داریم شما رو با میدی کنترلر nanoKEY2 آشنا کنیم، اگر نظراتتون هم با ما در میون بزاریم خوشحال میشیم.

      میدی کنترلر nanaKEY2 با استفاده از تکنولوژی های کاربردی از کنسول ART Teknika اولید شده است.که توسط K O R G برای اکثرا افراد شناخته شده است.این محصول برای سیستم عامل Mac OS X و ویندوز XP / Vista / 7 طراحی شده است. در ادامه مشخصات فنی ین محصول مشاهده می گردد.

میدی کنترلر حرفه ای

میدی کنترلر nanoKEY2 با ویژگی های پیشرفته و طراحی به روز

-بهترین صفحه لمسی  و حس گر بسیار حساس MIDI

-پاسخ سریع پس از لمس صفحه.

-USB-MIDI، ایده آل برای استفاده با لپ تاپ و نوت بوک کامپیوتر

-صفحه کلید پیشرفته و حساس به لمس و سرعت

-ایده آل برای اجرای قطعات پیانو

مشخصات میدی کنترلر nanoKEY2

-صفحه کلید: دارای 25 کلید با سرعت پیچ بالا

-برنامه های کاربردی مربوط به اتصالات ورودی MIDI

مینی USB 

-مقدار مصرف برق :کمتر از 100 میلی آمپر

ابعاد

-325 * 83 x 16 میلی متر / 12.80 X 3.27 X 0.65 اینچ

-وزن: 244 گرم / 0.54

-لوازم جانبی: کابل USB


فقط تنها توسط یک کابل یو اس بی، میدی کنترلر nanoKEY2  خود را به کامپیوتر متصل کنید ، و از کار با آن لذت ببرید.

سیستم عامل مورد نیاز

     سیستم عامل Mac OS X و یا اپل مکینتاش با پاور سیستم عامل های  پشتیبانی شده: سیستم عامل Mac OS X 10.4 یا بالاتر ویندوز: کامپیوتر با پورت USB،سیستم عامل ویندوز XP / ویستا / 7 (اینتل چیپ ست USB توصیه می شود) پشتیبانی از سیستم عامل: مایکروسافت ویندوز XP SP3 (از 32bit)

-مایکروسافت ویندوز ویستا SP2 (از 32bit، 64bit به)
-مایکروسافت Windows7 (از 32bit، 64bit به)

این محصول با استفاده از تکنولوژی های کاربردی از کنسول ART Teknika است.
ساخته شده برای سیستم عامل Mac OS X ، ویندوز XP / Vista / 7

رنگ های موجود

سیاه و سفید

گردآوری:

گروه تحقیقاتی مجموعه صــــــدابرداران

لوگو صدابرداران4


  • عطا رضایی
  • ۰
  • ۰

  گروه تحقیقاتی مجموعه صدابرداران امروز قصد دارد شما را با یکی پدیده های کارت صدا آشنا کند. محصولی که توسط شرکت معتبر پریسوناس طراحی و مونتاژ شده است. AudioBox iOne یک کارت صدای متوسط رو به بالا و با کیفیت مناسب و حرفه ای و قیمتی باور نکردنی است که در هر حالت کلیه نیازهای شما را از یک کارت صدای حرفه ای برآورده می کند.

audiobox ione کارت صدایAudioBox iOne                2 audiobox

     برای ضبط موزیک های قویتر ، شما نیا به یک پری امپ و مبدل دیجیتال دارید. شما می توانید با این کارت صدا و یک پری آمپ و میکروفن مناسب صدایی زیبا تمیز و شفاف و با نویز بسیار پایین دریافت کنید.کیفیت ۲۴ بیتی، ۹۶ مبدل دیجیتال بر حسب کیلو هرتز و یک خروجی هدفون فوق العاده با صدای بلند، شفاف اطمینان را به شما هر جزئیات بشنوید. برای شنیدن صدایی قویتر و بهتر شما نیاز به یک هدفون خوب دارید . یکی از برترین جایزه های تولید محصول خوب متعلق به شرکت پریسونوس است.

audiobox ione کارت صدایAudioBox iOne                3 audiobox

     با تمام مطالبی که گفتیم باید اشاره کرد که برند presouns یکی از برند های قوی در ساخت کارت صدا می باشد که با مدل های audio-box کار را برای کاربران خانگی آسان کرده منظور از آسان بودن کیفیت و قیمت مناسب این دسته از کارت صدا است.

     اگر شما هم جز آن دسته از کاربرانی هستین که کیفیت برایتان مهم است و همین طور هزینه این کارت صدا رو به شما پیشنهاد میکنم.

 گردآورنده :
گروه تحقیقات مجموعه صدابرداران
  • عطا رضایی
  • ۰
  • ۰

 در این مقاله سعی داریم کارت صدای حرفه ای Presonus FaderPort را معرفی نماییم امیدواریم استفاده لازم جهت شناسایی کارت صدای مورد نظر خود را به کمک این مقاله به دست آورید. مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم.

      بزرگترین نوازندگان ترجیح می دهند توسط یک کارت صدا فیدر موزیک خود را کنترل کنند. به همین دلیل برای سهولت در کارها در کارت صدای  FaderPort ، ویژگی هایی همچون قابلیت اتصال از طریق USB ، ترکیب صداها ، و ضبط کردن موزیک تعبیه شده است

 

امکانات این کارت صدا:
-حساس به لمس
-شروع، پایان، سریع FWD، توقف، پخش، ضبط

کنترل های عمومی کارت صدا:
-فعال کردن ضبط ، حرکت، قطع

انتخاب فیدر حالت:
-خواندن، نوشتن، لمسی،

ورودی، خروجی:

-از طریق پورت USB

کارت صدا ٔusb با کارت صدای Presonus FaderPort موسیقی خود را لمس کنیدکارت صدا

منبع تغذیه خارجی ۹ VAC

نرم افزار این کارت صدا :

-سازگار با تمام نرم افزار ضبط عمده برای Mac® OS X و ویندوز.
-ادغام با نرم افزار PreSonus® استودیو One®

سیستم عامل مورد نیاز کامپیوتر:

-ویندوز XP SP2 یا بالاتر، ویندوز ویستا، ویندوز ۷ (۳۲- و ۶۴ بیتی)
-مک OS® X 10.6 یا بالاتر (۳۲- و ۶۴ بیتی)

PRESONUS محو کننده پورت آزمایش شده و تایید شده برای کار با نرم افزار های زیر است:

 

دکمه ها و پیچ:

-کنترل های عمومی
-قطع،ضبط

کارت صدا 3 ٔusb با کارت صدای Presonus FaderPort موسیقی خود را لمس کنید                 3

کارت-صدا-2 ٔusb با کارت صدای Presonus FaderPort موسیقی خود را لمس کنید                 2

 

 

ابعاد این کارت صدا

-ارتفاع (۴۴٫۴۵ میلی متر)
-عمق (۱۷۷٫۸ میلی متر)
-عرض (۱۳۳٫۳۵ میلی متر)
-وزن (۰٫۴۵ کیلوگرم)

ٔusb با کارت صدای Presonus FaderPort موسیقی خود را لمس کنید

گردآورنده:

گروه تحقیقاتی مجموعه صدابرداران


  • عطا رضایی
  • ۰
  • ۰


 آخرین محصول کمپانی behringer میکسر مدل X AIR X18 می باشد که در این مقاله سعی داریم با برخی ویژگی های منحصر به فرد این محصول آشنا شویم.

     این میکسر دارای ۱۸ کانال ، ۱۲باس میکسر دیجیتال برای اپل ، ۱۶ برنامه midas ، برای اندروید و تبلت ، وای فای و یو اس بی می باشد. کارایی این محصول در اجراهای زنده فوق العاده می باشد و با توجه به قابلیت های بسیار بالایی که دارد باعث سهولت در اجرا و کنترل میشود.  بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ کاربر در دنیا این میکسر را خریداری کرده، و در اجراها و پروژه های بزرگ از آن لذت بردند.

     WIFI میکسر به شما این امکان را میدهد که با استفاده از لپ تاب و تبلت و …از راه دور موزیک و یا اجراهای خود را کنترل و میکس کنید.

شگفتی میکس خودکار

     از X AIR X18 همچنین میتوان در جلسات طولانی گفتگوی چند نفره با تعداد میکروفن های زیاد استفاده نمود که این امر در گذشته باعث سر و صدای زیاد و همهمه داخل اتاق یا استودیو میشد و کار برای ضبط مکالمه و گفتگو دشوار بود. اما اکنون با AIR X18 بدون هیچ صدای اضافی و نویز که ناشی از همجواری میکروفون ها است میتوان صدای افراد را با بهترین کیفیت ضبط کرد و برای همیشه با کابل خداحافظی کرد.

میکسر behringer X AIR X18 میکسر رؤیایی behringer            behringer 1

میکسر behringer X AIR X18 میکسر رؤیایی behringer            behringer 2

مشخصات:

-دارای برنامه کاربردی برای آی پد/آندروید.

-کنترل ۱۸ ورودی میکسر دیجیتال برای استودیو و اجرای زنده.

-۱۸ * ۱۸ کانال، رابط USB دو طرفه برای ضبط مستقیم بر روی iPad و … .

-اتصال ULTRANET برای P-16 سیستم مانیتورینگ شخصی BEHRINGER است.

-سینی فوق العاده گسترده ای مناسب برای iPads و حتی مینی نوت بوک.

-۶ AUX و باس LR اصلی با درج، پردازش پویایی کامل و پارامتری ۶ باند و یا ۳۱ باند گرافیکی اکولایزر.

-۶ TRS خروجی AUX و ۲ XLR خروجی اصلی به علاوه خروجی استریو RCA توسط اتصالات  سیم تلفنی.

-۴۰ بیتی با ممیز شناور DSP ویژگی های محدوده دینامیکی “نامحدود” با اضافه بار داخلی و تاخیر کلی نزدیک به صفر.

-برنامه های  iOS رایگان، آندروید و PC / مک * / لینوکس موجود در دستگاه برای عملیات کنترل از راه دور از طریق اینترنت، شبکه محلی و وای فای.

-خروجی MIDI به شما اجازه می دهد تا کنترل میکسر از طریق تجهیزات MIDI (شامل کنترل مکی،پروتکل) و یا برای استفاده به عنوان یک رابط MIDI USB استفاده کنید.

-مقدار مصرف برق بسیار کم.

-طراحی شده در کشور آلمان.

میکسر behringer X AIR X18 میکسر رؤیایی behringer            behringer 3

میکسر behringer X AIR X18 میکسر رؤیایی behringer            behringer 4

میکسر behringer X AIR X18 میکسر رؤیایی behringer            behringer 5

میکسر behringer X AIR X18 میکسر رؤیایی behringer            behringer 6

گردآوری:

گروه تحقیقاتی مجموعه صــــــدابرداران

لوگو صدابرداران4 میکسر behringer X AIR X18 میکسر رؤیایی behringer                              4 1

  • عطا رضایی